Все про стелу АЗС

ДИЗАЙН
Якщо стела коштує декілька сотень тисяч гривень, не пошкодуйте 1-2% на замовлення професійного дизайну. Навіть якщо це бюджетний варіант. Здавалося би – що складного в тому, щоб у прямокутник вписати логотип та ціни та «пофарбувати» в брендові кольори?

Але не все так просто. Існують певні пропорції, відступи, підбір контрастних кольорів, висоти цифр на цінниках, букв для видів пального, розмір логотипа, підбір шрифтів, технологій виконання, рівень яскравості підсвічування. Від цього залежить – чи буде ваша стела виглядати гармонійно та приваблювати погляд потенційного клієнта, чи буде вона «працювати» на продажі.

Звертайтеся до професійного дизайнера (це базова освіта, знання технологій виготовлення стел, портфоліо робіт для АЗС, креативне мислення та ін.)

Також важливо, щоб стела виглядала органічно в усьому комплексі оформлення вашої АЗС, мала унікальні брендові елементи, які будуть відрізняти ії від стел конкурентів.
ПІДБІР ЦІННИКІВ ДЛЯ СТЕЛИ

Цінники – найважливіші елементи для стели.

На ринку представлено 3 види led-цінників, які відрізняються за технологією виготовлення.

1. Вивідні вісімки.

2. Вісімки на smd-платах.

3. Мультипіксельні табло-екрани.

1 та 2-1 тип складається у вигляді вісімок з діодів преміального сегменту, термін експлуатації від 5 років, керуються пультом ДУ.

3-й тип складається зі стандартних мультипіксельних модулів 320х160мм (одного кольору або мультикольорові). На них можна програмувати різні шрифти, тексти, або встановлювати динамічні ефекти. Але термін експлуатації таких табло – не більше 2 років. Керування можливе тільки з комп'ютеру (провід LAN або WiFi).

Формула «життя» цінника проста – чим вище щільність монтажу діодів, тим більше вони нагріваються, раніше деградують. 8-образні цінники складаються з більш якісних діодів та менше вигоряють.

Термін вигоряння діодів (втрата яскравості) приблизно 10% за 5 років у 8-образних цінників (1 та 2 тип) , 30-50% за 2 роки - у мультипіксельних екранів (3 тип).

Також важливо враховувати споживання електроенергії. 1 та 2 тип – економне споживання, 3й тип – споживає значно більше, тому що діодів теж більше.

На ринку України приблизно 70% стел виготовляються з 8-образними цінниками, 30% - з мультипіксельними.

Ціна мультипікселів – вища за ціну на 8-образні.

Є сенс ставити екрани, якщо вам на стелі потрібні вселякі динамічні ефекти та зміна текстів, шрифтів та зображень. Для цього потрібне LAN-з'єднання та програмне забеспечення, керування та програмування на комп'ютері.
СЕРВІС

Якщо погас цінник або навіть декілька діодів –продажі зупиняються. Тому від того, як швидко та якісно його відремонтують, залежить робота та прибуток АЗС.

Зазвичай, при підписанні договору, питання обслуговування детально не обговорюється.

А дарма. Рекомендую прописати весь процес з вказанням термінів та штрафних санкцій. Щоб не чіпляти скочем файлики з надрукованою ціною на стелу…

Замовляючи стелу, з'ясуйте – чи реально у виробника є мобільні сервісно-монтажні бригади та ресурс для оперативних ремонтів електроніки. Також замовте запасний комплект цінників, який можна буде встановити, поки буде йти ремонт в цеху (якщо на місці не можливо відремонтувати).

Включіть в гарантію обов'язковий виїзд сервісної бригади та техогляд стели 1-2 рази на рік для запобігання поломок (перевірка контактів, кріплень, підкрутка болтів, підклійка плівки та ін.) Обов'язково встановіть на АЗС стабілізатори напруги, тому що перепади напруги – головний ворог електроніки.

Також не забувайте, що будь-який фасад чи вироб зовнішньої реклами потребує клінінгу, десь 1-2 рази на рік. Можливо, це зроблять сервісники разом з техоглядом, чи окрема клінінгова бригада.
МАТЕРІАЛИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ
Які матеріали використовуються при виробництві стели?

На ринку України зазвичай стели облицьовують композитним алюмінієм (АКП). Це два листа алюмінію товщиною 0,2 мм з прошарком полімеру. Зазвичай використовується композит товщиною 3 або 4 мм.

Це недорогий та зручний в обробці матеріал має 15-20 стандартних кольорів.

Можливо замовлення на заводі партії композиту будь-якого кольору (якщо це ребрендинг мережі).

За допомогою фрезеру з ЧПУ композит перетворюється в будь-які деталі з бортами та прорізними знаками. Полімерне покриття стійке до ультрафіолету, майже не змінює колір 5-8 років.

На ринку пропонуються матові та глянсові фактури поверхні.

Також є варіант виготовлення стели з алюмінію. Cтели преміальних брендів (WOG, ОККО, BVS, Grandpetrol, Amic, Glusco, UPG) виготовлені саме з цього матеріалу.

Чим відрізняється алюміній від композиту? Вибір кольору за каталогом RAL (тисячи кольорів та відтінков), можливість рихтування та фарбування після механічних пошкоджень, виготовлення складних форм та деталей. Також алюміній є негорючим матеріалом (НГ), що важливо для використання на АЗС. Авжеж, ціна матеріалу та обробки вища за композит.

Крім підбору облицювальних матеріалів при замовленні необхідно вибрати технологію виготовлення логотипу. Логотип – найважливіший елемент впізнавання бренду. Це ваш імідж, лице компанії, прикраса стели. Від того, як він буде виконаний, залежить ефект сприйняття вашого бренду клієнтом. Відомо, що об'ємна 3D реклама працює краще. Тому логотипи роблять об'ємними. Технології виготовлення бувають різними. Частіше об'ємні знаки виготовляють методом склеювання лицьової частини з боковою, яка додає об'єму. Led-підсвітка встановлюється всередину знака. Іноді для яскравості контур підкреслюють вивідними діодами (як і на цінниках).

Все частіше зараз логотипи на стелах виготовляються методом вакуумформування, за допомогою якого можна зробити 3-D об'єм. Виглядає це стильно та дорого. Достатньо один раз замовити пресформу, та можна швидко виготовляти однакові логотипи, які стануть справжньою прикрасою вашіх стел. Та ціна не буде вищою за логотип, склеєний вручну.

Також методом формування на стелі робляться види пального та сервісні піктограми.

Думаю, ця технологія буде поширюватися та вже скоро буде не тільки на преміальних стелах.

Крім логотипів та цінників важливим елементом на стелі є акційний постер в нижній частині стели. Від того, наскільки надійним буде його кріплення, захист від осадків, яскравість підсвічування та друку, залежить – буде працювати ваша реклама та притягувати погляди автомобілістів, чи ні.
ВИРОБНИЦТВО
Виробництво стел – дуже специфічний бізнес, який потребує спеціального ресурсу. Це «важка реклама» - так називають великі рекламні металоконструкції. Далеко не кожна рекламно-виробнича компанія може зробити стелу, а тим більш тираж стел. Для таких робіт необхідно мати обладнання для металообробки, вакуумформування, фарбувальні камери, заводські приміщення достатньої площі, кран-балки для підйому та завантаження конструкцій, кран-маніпулятор для транспортування та монтажів. Це вже не просто майстерня, це завод… Не менш важливішим є склад техничних спеціалистів – конструктора з базовою освітою та ліцензією, технологів, електронщиків, операторів ЧПУ. Саме від них залежить – чи буде надійним її фундамент, чи буде вона беспечна для ваших клієнтів, та наскільки довго вона буде мати товарний вигляд.
РОЗМІР
Не завжди «чим більше – тим краще». Цей принцип стосується і стел.

Звертали увагу на височенні стели в тісному міському середовищі? Коли здалека ціни ще не видно, все світло зливається, а зблизька – вже ціни не видно, тому що дуже високо, водію потрібно закидати голову та наражати себе на небезпеку.

Теж саме й з невеличкими стелами десь на швидкісних трасах – пролетів і не помітив..

Розмір стели потрібно корегувати в залежності від ії розташування. Існують розрахунки – якої висоти мають бути цифри цінника в залежності від відстані, з якої його буде читати водій.

Для того, щоб знайомий бренд можна було впізнати здалека, існує інша рекламна конструкція – іміджевий шпиль (чупа-чупс). Тут обмежень по висоті немає, чим вище – тим далі помітніший.

Також існують конструкції-гибриди, зазвичай на газових станціях або постах. Ця конструкція схожа на шпиль, але трохи нижча. На трубі розміщується логотип та один електронний цінник.

Які бувають стандарти по висоті? Навряд чи вони існують. Але найбільш розповсюджена висота для стели - 7-8 метрів, все частіше зараз на дорогах з'являются 10-метрові стели.

Іміджеві шпилі – від 15-16 метрів та вище, шпилі-гибриди – 12-14 метрів.